Badanie satysfakcji klientów

Badania satysfakcji klientów to kluczowa rzecz dla każdego biznesmena, który usiłuje, by zawsze gwarantować klientom idealną jakość artykułów i usług. Tego rodzaju wywiady trzeba przeprowadzać często, ponieważ zdanie kupujących musi być ciągle monitorowane, dzięki czemu da się wdrażać na bieżąco poprawki.


Badania satysfakcji klientów , które robi się po prostu prosząc o odpowiedzi na pytania w ankietach są nieefektywne i zabierają dużo czasu. Powodem takiego stanu rzeczy jest to, że konsumenci zwykle nie mają ochoty na robienie takich rzeczy. Poza tym jeśli obok respondenta stoi ankieter, nierzadko konsumenci krępują się, by odpowiadać zgodnie z rzeczywistością. Dlatego najlepszym rozwiązaniem dla osób, które pragną mieć miarodajne rezultaty dociekań, jest metoda typu tajemniczy klient . Zasadza się ona na tym, że do sklepu handlowego albo usługowego wysyła się osobę, która incognito podgląda pracowników i punktuje swoje spostrzeżenia. Pracownicy nie mają pojęcia, że ten konsument jest tak naprawdę badaczem, dlatego zachowują się bez skrępowania, tak jak zwykle. Analiza ta została zaprojektowana po tym, jak wypunktowano mankamenty oficjalnych wizytacji w zakładach – świadomi kontroli pracownicy zwyczajnie nie zachowują się naturalnie.

Badania satysfakcji klientów techniką typu tajemniczy klient gwarantują rzetelne rezultaty, które umożliwiają zrealizowanie koniecznych reform. Taka analiza może spowodować, że wyrzucony ze stanowiska zostanie człowiek, który ignoruje wszelkie zasady i tą drogą zniechęca ludzi do zakupów w sklepie. Warto więc robić takie badania satysfakcji klientów w miejscu, w którym zbiera się mniejszy zysk. Idealnym sposobem jest przeprowadzenie paru ankiet nt zachowania kadry w danych placówkach, a potem wydelegowanie fachowca od badań typu tajemniczy klient i określenie, czy w rzeczywistości ludzie z obsługi z http://www.secretclient.com/ lient.com/rodzaje-badan/68-badania-satysfakcji-b2c-b2b.html">http://www.secretclient.com/rodzaje-badan/68-badania-satysfakcji-b2c-b2b.html
12-07-2018
Do góry
Zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.